Explorers

1. Home
  2. >
  3. Explorers

Explorers: zelfstandig op pad!

De Explorers (15 tot en met 18 jaar) is bij ons de groep die op vrijdagavond bij elkaar komt. Van 19:30 tot 21:30 uur zijn ze aanwezig in hun onderkomen op de zolder van het clubhuis of gaan op pad in het donker. Bij de Explorers draait het om hun geleerde scoutingkennis zelf toe te passen in opkomsten die zij grotendeels zelf organiseren.

Zelfstandig, ontdekken, organiseren

De Explorers hebben geen leiding meer, alleen maar begeleiding. Dat betekent dus dat zij zelf aan de slag moeten. Aan het begin van het seizoen bedenken zij zelf hun planning en opkomsten. Ze regelen ook de financiën van hun groep. De begeleiding geeft de jongeren advies en grijpt in waar nodig. Vaak doen zij ook actief mee met de opkomsten die de jongeren zelf hebben bedacht.

Opkomsten

Wat doen de Explorers nou op zo’n opkomst? Dat kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan een dropping, spelletjesavond of koken op vuur. Ook doen zij mee aan de grote evenementen zoals de Joti-Hunt en de World scout Jamboree. Aan het eind van het jaar organiseren zij hun eigen zomerkamp, in het buitenland. Ze gaan bijvoorbeeld een week naar Luxemburg of een week naar de Ardennen. Lijkt dit jou wel wat? Kom eens langs, je bent van harte welkom!

Explorers begeleiding

De Explorers kennen geen leiding, alleen maar begeleiding. Met een knipoog noemen ze zich zelf ook wel begeluiding, je snapt het wel, de Explorers moeten het echt zelf doen! Maar de begeleiding heeft veel ervaring en zij kunnen dan ook altijd meedenken met de jongeren. De begeleiding motiveert de jongeren waar nodig.

De begeleiding bij de Explorers:

• Meint van der Spreng (teamleider)
  • Marleen Wiersema

Nieuwsgierig geworden?

kom eens een keertje gratis meekijken!