Welpen

3. Welpen

Welpen: op avontuur in de Jungle

Kinderen van 7 tot en met 11 jaar worden bij scouting Welpen genoemd. Zij komen iedere zaterdagochtend van 09:30 tot 11:30 uur bij elkaar en zijn te herkennen aan hun groene blousen. Bij de welpen gaat het om leren en spelen in de natuur. Samenwerken met de andere welpen en nieuwe dingen ontdekken spelen daar een belangrijke rol in.

Themaverhaal

Welpen spelen hun scoutingspel in het Junglebook thema. De hoofdrolspelers zijn Mowgli en Shanti, samen met alle dieren beleven ze allerlei activiteiten. Zo leert Chil de kinderen alles over vogels en Raksha weet veel over dierensporen. Door het themaverhaal met de bijbehorende activiteitengebieden te gebruiken in de opkomsten, zorgen we voor een variƫrende opkomsten.

Opkomsten

Een opkomst bij de welpen is iedere week verschillend. Je gaat pionieren, je mag (met hulp van de leiding) zelf veilig een vuurtje maken en gaat lekker spellen spelen in en rondom het clubhuis. Aan het eind van het seizoen gaan we met zijn allen een weekend op kamp. We verblijven dan altijd op een andere locatie en slapen meestal in een tent. Een weekend dat altijd vol staat met leuke activiteiten. We doen natuurlijk nog veel meer, maar als we dat allemaal op moeten noemen dan zijn we nog wel even bezig. Nieuwsgierig geworden? Kom dan gewoon eens kijken! Je kunt altijd vrijblijvend een paar opkomsten meedraaien.

Welpenleiding

De welpenleiding organiseert opkomsten onder anderen aan de hand van het Welpenkompas. Hier staan spelideeƫn in, maar ook uitleg over verschillende Welpeninsignes en hoe te handelen in verschillende situaties. Daarnaast gebruiken wij uiteraard ook onze ervaringen die wij als jeugdlid op hebben gedaan en passen deze toe in verschillende de opkomsten. Zo kunnen we met elkaar we ieder jaar weer een heel seizoen vullen met diverse en avontuurlijke opkomsten.

De opkomsten op zaterdag ochtend worden georganiseerd en geleid door:

• Aniek Beekman (teamleidster)
  • Floor de Winkel
  • Richard Brakke
  • Caspar
  • Rina Werinussa

Nieuwsgierig geworden?

kom eens een keertje gratis meekijken!